T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KARS / MERKEZ - Prof. Dr. Fahrettin Kırzıoğlu Bilim ve Sanat Merkezi

TÜBİTAK 4005 - Dijital İçerik Hazırlama ve Artırılmış Gerçeklilik Destekli Küresel Isınma ve İklim Değişikliği Uygulamaları Eğitici Eğitimi Projesi

Dijital İçerik Hazırlama ve Artırılmış Gerçeklilik Destekli Küresel Isınma ve İklim Değişikliği Uygulamaları Eğitici Eğitimi Projesi

Proje Adı

Dijital İçerik Hazırlama Ve Artırılmış Gerçeklilik Destekli Küresel Isınma Ve İklim Değişikliği Uygulamaları Eğitici Eğitimi

4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı Proje Numarası 123B823 Yürütücü Kurum Adı FAHRETTİN KIRZIOĞLU BİLİM VE SANAT MERKEZİ Etkinlik Dönem Başlangıç Tarihi 23.08.2024 Etkinlik Dönem Bitiş Tarihi 29.08.2024 Proje Özeti Yaparak yaşayarak öğrenme ve dijital materyal geliştirmeyi kapsayan uygulamalar çağdaş eğitim sistemlerinde önemli bir yere sahiptir. Öğrenenlerin aktifleşmesi ve dijital materyallerle birden fazla duyuya hitap edilmesi bakımından da bu çalışmalar önemlidir. Biyoloji, fen bilgisi, sosyal bilgiler, coğrafya ve çevre eğitimi gibi derslerin müfredatlarında yer alan küresel ısınma ve iklim değişikliği konularının da somutlaştırılması bir zorunluluk haline gelmiştir. Bilim insanlarının dünyanın en büyük problemlerinden biri olarak ifade ettiği küresel ısınma ve iklim değişikliğinin olumsuz etkilerinin farkında olmayan bireyler, doğayı korumak için gerekli davranışları göstermemektedir. Araştırmalar bireylerin küresel ısınma kavramını doğru algıladıklarını fakat neden-sonuç ilişkisi kuramadıklarını saptamıştır. Bu durum bireylerin bu konudaki bilgilerinin yetersizliği ile açıklanmaktadır. Eğitim sistemimizde bu konu alanında yapılan çalışmalar genellikle konu ve kavramları anlama, içerik bilgileri ve kavram yanılgıları üzerine kurgulanmıştır. Ders müfredatlarımızda bu konuların kazanımlarına ilişkin örnek etkinliklerin ve dijital içeriklerin yeterli olmadığı da saptanmıştır. Bu bağlamda küresel ısınma ve iklim değişikliği derslerini anlatan öğretmenlerin bu alandaki kişisel bilgi ve becerilerinin önemi artmaktadır. Projemiz kapsamında müfredatlarımızda geniş yer kaplayan iklim değişikliği ve küresel ısınma konularının öğrenilmesini kolaylaştırmak ve daha somut hale getirmek için il içi ve il dışından 30 alan öğretmenine 7 günlük bir eğitici eğitimi düzenlemeyi planlamaktayız. Düzenlenecek eğitici eğitimi ile katılımcıların basit animasyon hazırlama programlarını, Web-2 araçlarını ve artırılmış gerçeklik uygulamalarını kullanarak mobil uygulamalar hazırlayabilmelerini ve hazırladıkları dijital ürünleri küresel ısınma ve iklim değişikliği konuları temelinde kendi alanlarına entegre edebilecek düzeye gelmelerini sağlamak projemizin amacını oluşturmaktadır. Programımızın sabah seanslarında dijital içerik hazırlama ile ilgili bilgisayar temelli dersler, öğleden sonra seanslarında ise önceden hazırlanan örnek dijital içerikler kullanılarak iklim değişikliği ve küresel ısınma konuları anlatılacaktır. Bilgisayar tabanlı dersler öğretmenlerin kendi dijital içeriklerini üretebilecekleri temel düzeyde verilecektir. Dijital içerik hazırlama eğitimleriyle donatılan farklı bölgelerden gelen 30 öğretmenin, bu donanımlarını bölgelerindeki meslektaşları ve öğrencileri ile paylaşarak çarpan etkiyi ve yaygınlaştırmayı sağlaması beklenmektedir. Hedef Kitle Proje, biyoloji, coğrafya, fen bilimleri ve sosyal bilgiler branşlarında hizmet veren öğretmenleri hedefler. Başvurularda branş bazında öncelik sırası biyoloji, fen bilimleri, coğrafya ve son olarak sosyal bilgiler branşındaki öğretmenler şeklinde olacaktır. Bu branşlarda yeterli başvurunun olmaması durumunda sınıf öğretmenlerine de başvuru hakkı verilecektir. Yine yeterli başvuru olmaması halinde bu branşlardaki öğretmen adayı lisans öğrencilerine hak verilecektir.

Proje Ekibi

Yürütücü

ENGİN YALMANCI

 

Uzman

MEHMET ALİ KIRPIK

 

Uzman

ALİ KASIM BULUT

 

Eğitmen

ARZU ÖNEL

 

Eğitmen

SOLMAZ AYDIN

 

Eğitmen

MUZAFFER ALKAN

 

Eğitmen

YASİN ÇALIŞIR

 

Eğitmen

CUMALİ GÜNEY SABUR

 

Eğitmen

MUHAMMED AKİF YENİKAYA

 

Eğitmen

ERDİNÇ OKULMUŞ

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 22.07.2024 - Güncelleme: 22.07.2024 13:00 - Görüntülenme: 179
  Beğen | 0  kişi beğendi